Aloe Vera Extract Untuk Lebih Sihat Penghadaman

Aloe Vera Extract Untuk Lebih Sihat Penghadaman

Ekstrak lidah buaya mempunyai banyak kegunaan dan cukup yakin kita dapat melihat banyak produk yang disediakan secara komersial di pasaran hari ini. Kilang itu adalah stemless dan berair dan ia kebanyakannya disesuaikan di kawasan gersang dan separa gersang. Kerana tumbuhan ini cukup banyak boleh bertolak ansur dengan keadaan kemarau yang melampau, ia adalah salah satu daripada tumbuh-tumbuhan perubatan kegemaran untuk berkembang di taman-taman batu dan kawasan-kawasan yang menerima hujan minimum. Selain daripada merawat gigitan serangga dan selaran matahari, adakah anda tahu bahawa anda boleh menggunakan tumbuhan untuk membantu penghadaman lebih sihat? Ya, ia boleh digunakan untuk merawat sembelit, radang sistem penghadaman dan syarat-syarat lain dari jenis yang sama.

Dengan mengambil ekstrak lidah buaya secara lisan boleh mengurangkan pelbagai jenis masalah penghadaman yang berkaitan. Manfaat yang paling terkenal ekstrak adalah penggunaannya sebagai rawatan untuk sembelit. The susu getah (bahagian tumbuhan) mengandungi sebatian yang dikenali sebagai glycoside anthroquinone yang bekerja julap sebagai ringan di dalam badan. Ia berfungsi dengan pantas untuk melembutkan najis dan mengembalikan fungsi usus normal.

Beberapa kajian telah mengesahkan bukti-bukti yang kukuh yang menyandarkan penemuan ini. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa ekstrak boleh membantu melegakan ulser keradangan menyakitkan colitis- kolon. Juga, minum jus boleh membantu mengurangkan pedih ulu hati walaupun bentuk yang paling teruk seperti GERD atau Penyakit Gastroesophageal Reflux. Ia berfungsi sebagai peneutral asid pencernaan yang berlebihan dalam sistem kita.

Ambil lidah selama 5 hari dan kemudian memberi badan anda berehat selama 2 hari. Ini boleh membantu anda mengurangkan peluang anda mendapat reaksi alahan daripada penggunaan jangka panjang. Pastikan anda mengikut kadar yang disyorkan kerana jika tidak, anda mungkin mengalami cirit-birit.

Gunakan lidah selama 5 hari dan kemudian rehat 2 hari. Menggunakan aloe di dalam dan luar seperti ini dapat membantu mengurangkan reaksi alahan daripada penggunaan jangka panjang. Glycoside Anthroquinone, apabila diambil dalam kuantiti yang besar, mereka memberi kesan pencahar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar