Cara Berhenti Hiperhidrosis Berkesan

Cara Berhenti Hiperhidrosis Berkesan

Hiperhidrosis bermakna peluh berlebihan dan masalah ini boleh timbul daripada banyak sebab seperti ubat-ubatan yang digunakan orang, makanan yang kita makan atau ia juga boleh menjadi masalah keturunan. Walau apapun yang berkenaan, masalah ini adalah memalukan dan sebab kebimbangan kepada ramai. Syukurlah hari ini terdapat banyak rawatan, preskripsi, di kaunter dan orang yang semula jadi yang sangat berkesan boleh berhenti hiperhidrosis.

Jadi di sini adalah beberapa contoh rawatan ini:

o Antiperspirants: Mereka mengandungi garam aluminium yang tidak terdapat di dalam deodoran. Garam ini membantu dalam menyekat kelenjar peluh yang menghasilkan peluh dan peluh. Perbezaan antara antiperspirants dan deodoran adalah bahawa antiperspirants bukan sahaja mengurangkan bau tetapi berkesan mengurangkan pengeluaran peluh juga.

o Botox: ini berfungsi dengan baik untuk mengurangkan masalah ini dan merupakan satu kaedah yang sangat popular untuk menghentikan hiperhidrosis berkesan. Suntikan botox berjaya menyekat saraf yang menyebabkan saluran peluh untuk menjadi aktif. Ia adalah ubat yang berkesan tetapi menyakitkan. Kesan suntikan ini hanya berlangsung selama 6-8 bulan dan anda akan perlu untuk mengulangi proses selepas tempoh ini.

o iontophoresis: Satu lagi kaedah istilah yang sangat berkesan tetapi ringkas, kawasan masalah boleh didedahkan pada tahap yang rendah elektrik semasa yang menutup saluran peluh. Rawatan ini adalah menyakitkan dan selamat, namun ia juga agak mahal.

o Pembedahan: Bagi kes-kes akut hiperhidrosis, jika semua ubat di atas tidak berfungsi, pembedahan boleh digunakan sebagai pilihan terakhir, secara semula jadi selepas berunding dengan doktor.

Semua rawatan ini sangat berkesan dan selamat dan boleh berjaya digunakan untuk menghentikan hiperhidrosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar