The Shakti Mat

The Shakti Mat

The Shakti mat pada asalnya direka untuk membantu orang dengan meditasi. Idea ini berpunca daripada ritual India purba berbaring di atas 'katil kuku' yang mereka berkata dinaikkan pangkat penyembuhan dan bersantai dengan merangsang titik-titik tertentu pada badan. Walaupun mat akutekanan ini tidak cukup menakutkan sebagai katil paku, orang sering tertanya-tanya bagaimana mereka mungkin boleh mencari kelonggaran dalam dan keselesaan melalui berbaring di atas tikar dengan beratus pancang kecil dalam pelbagai bentuk bunga teratai seluruh ia.

Apakah tikar terdiri daripada?

The Shakti mat mempunyai 6000 pancang kecil sepanjang ia yang direka khas untuk sesuai dengan mata akutekanan pada badan. Badan itu dipercayai terdiri daripada pelbagai meridian yang berbeza yang masing-masing mempunyai keupayaan untuk mengurangkan dan membebaskan tenaga dan bahan kimia badan dan hormon apabila dirangsang.

Terapi akutekanan adalah amalan merangsang titik-titik meridian untuk menggalakkan penyembuhan dan kesejahteraan, serta menggalakkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri dan berehat. Tikar yang diperbuat daripada kain kapas semulajadi dan boleh didapati dalam dua warna yang memegang makna khas untuk bersantai dan tenaga. Warna oren digunakan untuk menggalakkan tenaga kehidupan dan kuasa manakala hijau dikatakan membantu menenangkan saraf dan berehat badan dan jiwa.

Bagaimana anda menggunakan Mat itu?

Tikar akutekanan adalah amat mudah dan mudah untuk digunakan, walaupun mungkin mengambil masa untuk membiasakan diri. Apabila anda pembohongan pertama di atasnya, ia mungkin merasa sangat tidak selesa dan yang pedih sedikit, walaupun ia biasanya hanya mengambil masa kira-kira 10 hingga 20 minit sebelum anda mula merasakan aliran tenaga dan jangka tenang melalui badan anda dan mula terasa hangat dan santai. Adalah dimaklumkan bahawa, untuk mendapatkan kelebihan yang paling dari mat akutekanan, anda berdusta di atasnya selama purata 20 minit setiap hari. Anda boleh menggunakannya sebagai banyak kali dan selama yang anda mahu tanpa sebarang kesan sampingan; ramai orang cenderung untuk mendapatkan begitu tenang mereka tertidur di atas tikar.

Tidak kira apa sakit atau sakit anda mungkin ada, sama ada anda masih muda atau tua, anda akan mendapati bahawa menggunakan Mat Shakti 20 minit sehari yang menerima terapi akutekanan di atas tikar ini akan memberi manfaat kepada anda sangat. Anda akan mendapati lebih kelonggaran ke, kesejahteraan dan ketenangan fikiran kerana tubuh semakin baki sebenar dan keharmonian ia memerlukan untuk bekerja yang terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar