Mewujudkan Paradise Dalam - Kesihatan Melalui Ayurveda

Mewujudkan Paradise Dalam - Kesihatan Melalui Ayurveda

Sejak manusia pertama berkeliaran bumi terdapat cerita-cerita lisan dan bertulis daripada usaha untuk mencari penawar hidup - Fountain of Youth. Tradisi alkitabiah Barat memberitahu seorang Zaman Emas apabila orang hidup beratus-ratus tahun. Di Timur, terdapat cerita-cerita dari orang-orang yang telah mencapai keabadian, yang sedia ada dalam alam ajaib. Cerita-cerita itu, atau keinginan untuk dapat mencapai apa-apa keadaan menjadi, kebodohan - sia-sia semata-mata dalam menghadapi kebenaran kefanaan dan kematian?

Sesungguhnya ada orang-orang yang hidupnya menjadi kaya dan memenuhi dalam satu cara atau yang lain dan yang ingin hidup tidak perlu berakhir tidak lama lagi. Sebaliknya, ada orang-orang yang berpegang dengan pendapat yang bertentangan: hidup telah penuh dengan kesedihan dan mati adalah satu kelegaan akhir diberkati. Bagi sesetengah pihak yang berakhir terlalu awal; untuk orang lain azab itu berterusan.

Bolehkah anda ingat hari-hari apabila anda boleh penuh tenaga bertenaga dari matahari terbit hingga matahari terbenam? Satu program holistik peremajaan akan membawa kembali keadaan semula jadi badan bertenaga membuat kita berasa muda dan bertenaga lagi.

Menurut kebanyakan Tradisi Healing Purba, makanan hanya menyuburkan lapisan kasar fizikal kita. Sifat halus - dasarnya kita yang sebenar atau roh, dan oleh itu bahagian yang paling penting dalam diri kita, dibiarkan kekurangan zat makanan. Ayurveda mengajar bahawa jika kehidupan adalah hidup mengikut prakruti (sifat semula jadi anda) atau asas perlembagaan badan-minda, maka kemudaan semula jadi dikekalkan sepanjang hidup

Menurut Ayurveda dan tradisi kebijaksanaan Timur, negeri seseorang fikiran adalah apa yang membuat perbezaan. Akhirnya, berasa muda, kaya dan penuh dengan kehidupan adalah keadaan fikiran. Ada yang pergi dari puas hati dengan kebosanan dalam hidup daripada kehidupan mereka dan orang-orang yang sentiasa dahaga, pernah pencarian; anak-anak muda di rockers di hadapan seluruh set televisyen dan Nenek dalam kasut, meneroka piramid. Kaedah yang amat berkesan peremajaan fizikal dijumpai dalam Ayurveda, tetapi ada juga satu dimensi mental atau rohani yang dilihat sebagai ramuan penting. Jika fleksibiliti mental dan rohani dan keterbukaan tidak maju dan dipertingkatkan, apa nilai adalah badan yang lebih muda, kecuali untuk pemindahan sementara atau keseronokan ia menyediakan?

Emosi negatif yang dianggap toksik kepada kesejahteraan kita yang membawa kepada penyakit fizikal. Mengurangkan pendedahan kami kepada overloads deria merupakan satu langkah penting dalam detoksifikasi emosi. Dialog mental berkesudahan adalah toksik kepada minda kita. Sesetengah memanggilnya sindrom fikiran monyet mabuk. Peremajaan Rohani: Keadaan paling gembira hanya untuk menjadi, mendamaikan, penuh perhatian, yang diberi kuasa dan sedar Teologi Inner kami.

Detoksifikasi dan Peremajaan adalah komponen yang serius perubatan Ayurveda. Kaedah-kaedah yang ditawarkan boleh agak melampau berkenaan dengan tuntutan ia meletakkan pada masa seseorang dan gaya hidup, namun ganjaran kerap berbanding kesukarannya. Pada masa yang sama, seperti yang dibayangkan, terdapat amalan seseorang boleh melibatkan diri dalam yang boleh memberi manfaat perlahan tetapi meningkat jika dilakukan secara teratur dan dari masa ke masa.

Latihan (Yoga & Meditasi) dari tradisi Ayurveda yang melambatkan proses penuaan dan, apabila digabungkan dengan diet berkualiti dan cadangan yang memberi kesihatan tahap pertama lain, sebenarnya boleh menterbalikkan proses penuaan. Dengan menggunakan peringkat asas atau lebih maju detoksifikasi dan peremajaan, mereka boleh mempunyai keputusan yang menakjubkan. Jika diamalkan pada waktu pagi, mereka mendapat tubuh dan fikiran dan bersedia untuk menghadapi hari itu. Jika ia dilakukan pada waktu malam, mereka membantu untuk berehat satu dan meratakan ketegangan dan tekanan dalam sehari.

Bolehkah anda ingat hari-hari apabila anda boleh penuh tenaga bertenaga dari matahari terbit hingga matahari terbenam? Peremajaan adalah penting untuk daya hidup anda, kreativiti, kebahagiaan dan pertumbuhan dalaman. Satu program holistik peremajaan akan membawa kembali keadaan semula jadi badan bertenaga membuat kita berasa muda dan bertenaga lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar