Orthotics Untuk Baik Kesihatan Kaki

Orthotics Untuk Baik Kesihatan Kaki

Kaki adalah bahagian kompleks badan yang membawa kami dan menyokong kami melalui pelbagai aktiviti sepanjang hidup kita. Kerumitan masing-masing dan tuntutan diletakkan ke atas mereka sering boleh membawa kepada isu-isu yang bersifat biomekanik, di mana kaki tidak dapat betul mengendalikan beban. Ini boleh menyebabkan banyak kesakitan dan ketidakselesaan. Apabila ini berlaku, orthotics digunakan untuk membantu membetulkan masalah tersebut, supaya fungsi kaki normal dipulihkan dan sakit lega.

Bila orthotics diperlukan?

Orthotics adalah disyorkan bagi orang-orang yang telah jatuh gerbang, gerbang dibesar-besarkan, plantar fasciitis, sakit tumit atau yang mengalami sakit di tulang kering, jari kaki, pergelangan kaki, lutut, pinggul atau belakang. Jika anda mendapati mana-mana gejala-gejala ini atau bahawa kaki anda cenderung untuk menunjukkan sama ada zahir atau batin, ini boleh menjadi tanda-tanda bahawa anda perlu memakai orthotics.

Bagaimana ia berfungsi?

Apabila seseorang mempunyai mana-mana masalah di atas, bekerja orthotics untuk menyelaraskan dengan baik kaki dan melegakan tekanan yang pedih. Mereka memberi sokongan di mana diperlukan, dan mencegah gejala daripada menjadi lebih teruk. Mereka membetulkan postur, pronation, dan menyediakan, sihat, gaya berjalan yang lebih stabil selesa.

Orthotics boleh didapati sebagai sisipan amat sesuai untuk kasut mana-mana dan datang dalam pelbagai gaya untuk aktiviti yang berbeza. Terdapat haba insoles moldable, memasukkan tumit gel dan insoles ortotik khusus untuk meningkatkan prestasi apabila berjalan. Terdapat juga beberapa syarikat-syarikat yang membuat kasut, sandal dan flip flop dengan sol ortotik terbina dalam, seperti Orthaheel dan Sole. Produk dari kedua-dua syarikat-syarikat ini telah diluluskan oleh Amerika Podiatric Persatuan Perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar